תפיסה ומודל

אנשים שונים זה מזה באופן בו הם חווים לחץ, וכן בסוג המצבים והדברים שגורמים להם להרגיש לחץ. דהיינו, מצב שמלחיץ אדם אחד, לא בהכרח יגרום לתחושת לחץ אצל מישהו אחר. כמו כן, אנשים שונים זה מזה בעוצמה ובמידה בה הם חווים לחץ במצבים שונים. במרכז לניהול לחץ, אנחנו מסייעים לאנשים לזהות את מידת הלחץ האופטימאלית עבורם ולהתנהל נכון בתוכה.

התפיסה שלנו

לתפיסתנו אין דבר כזה חיים בלי לחץ! כל אחד צריך מידה מסוימת של לחץ בחייו….רמת לחץ שהיא אופטימלית עבורו. 
בשונה מאחרים, אנחנו לא מלמדים "להוציא לחץ מהחיים", מאחר ואנחנו לא מאמינים שלחץ דורש מלחמה. בעינינו לחץ הוא חיוני לחיינו, רק צריך לדעת לבחור את המינון הנכון של לחץ שמקדם אותנו, ולהשתמש בכלים שיש לנו על מנת לנהל נכון את המצב. השיטה שלנו מאפשרת מודעות, בחירה ויישום במגוון רחב של מצבי בחיים, ומסייעת לאנשים לבחור את מידת הלחץ האופטימאלית שלהם, ולהתנהל באופן מיטיבי בתוכה.
כאמור, לחץ הינו מרכיב חשוב בחיינו, והוא לא פה בשביל לגרום לנו צרות… יש לו השפעות רבות:

לחץ במינון "הנכון" מניע, מעורר מוטיבציה וממריץ לעשייה.
ישנם אנשים שמעידים שהם "עובדים במיטבם" בזמן לחץ, ושהם פרודוקטיביים, יעילים ואפקטיביים.
תחושת לחץ עשויה לגרום לאנשים להיות זהירים וערניים יותר למתרחש סביבם.
אך גם:

עודף לחץ גורם לבעיות בריאותיות ופיזיות שונות כגון כאבי ראש, כאבי גב וצוואר, סכרת, יתר לחץ דם, אולקוס, מחלות לב ועוד.
בצד הנפשי עודף לחץ גורם למצוקה נפשית, חרדה וכעס. כל אלה בתורם, פוגעים ביכולתנו לנהל את מערכות היחסים שלנו בבית, בעבודה ובסביבתנו החברתית, מה שמגביר את תחושת הלחץ…
עודף לחץ עשוי לפגוע בתפקוד, מאחר ואנשים נוטים לטעות יותר כשהם בלחץ, תאונות הופכות שכיחות יותר ובאופן כללי הפרודוקטיביות והיעילות נפגמות.
לאור זאת, אנחנו מאמינים שלכל אדם יש מידת לחץ שהיא הנכונה עבורו. במידה הנכונה האדם מרוצה, מלא במוטיבציה, אפקטיבי ויעיל.
חקרים אחרונים בתחום תומכים בתפיסה שלנו ומדגישים את ההיבטים החיוביים של לחץ. עוד על המחקר החדש בתחום תוכלו לקרוא במרכז התוכן.

חשוב לנו לציין שהשיטה שלנו מיועדת להתנהלות במצבי חיים שגרתיים ושכיחים. השיטה אינה מתאימה למצבי טראומה, PTSD, ומצבים קליניים אחרים.

המודל שלנו

מודל העבודה שלנו "מפרק" את ההסתכלות על לחץ לארבעה מישורים: מחשבתי, רגשי, פיזי והתנהגותי.

בתהליך העבודה אנחנו צועדים בארבעה שלבים, כאשר בכל שלב בוחנים ומסתכלים על כל אחד מארבעת המישורים. השלבים הם: זיהוי ואבחון, מודעות, כלים ומיומנויות ותוכנית אישית.

כך למשל,

1 – אנחנו מזהים את הסימפטומים שלנו ללחץ, ממפים את מפת הלחץ שלנו, מאבחנים את תגובותינו ללחץ בכל אחד מארבעת המישורים.

2 – לאחר מכן, מתרגלים את מודעותינו לדברים שגילינו באבחון, במהלך היומיום שלנו.

3 – בשלב השלישי אנחנו רוכשים סט של כלים ומיומנויות לניהול לחץ בכל אחד מארבעת המישורים, כל אחד על פי צרכיו האישיים.

4 – בשלב האחרון אנחנו בונים תוכנית פעולה אישית לניהול לחץ בחיים, מיישמים ועוקבים אחר ההצלחות, האתגרים, הקשיים והשינויים הנדרשים. התוכנית מסייעת לבחור את מידת הלחץ האופטימלית של כל אחד ולהתנהל באופן מיטבי בתוכה.

חשוב לציין שסט הכלים הנרכש מותאם לכל אחד באופן אישי, בהתאם לצרכיו כפי שעלו בשלב האבחון והזיהוי. למשל, יש אנשים שצריכים כלים לניהול לחץ במישור הרגשי יותר מאשר במישור הפיזי, ואילו אחרים צריכים דווקא כלים במישור המחשבתי.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן